Tom yum kókusztejjel / tom yum nam khon

A szombati ebéd újra tom yum volt, most kókusztejjel. Ezért talán úgy hívták, hogy tom yum nam khon. De nem biztos.



 Hozzávalók:
20 dkg húsos csont levesnek (most: csirkeszárny)
5 db kaffir lime levél 
2 db citromfű 
6 cm-es galangal 
5 ek halszósz
10 db friss vagy fagyasztott rák
2 csilipaprika
1-2 lime / zöld citrom
1 csokor koriander zöld
1 l víz 
4 db shalotta hagyma 
4-5 fej barna csiperke, vagy valami izgalmasabb gomba
6-7 koktélparadicsom (kihagyható)
1-2 dl kókusztej vagy tejszín




Elkészítése: 
Csaknem azonos a korábbi tom yum bejegyzésben írtaknál, kivéve, hogy volt egy zacskó csirkeszárny-végem, (ebből a kajából) és a felkarikázott galangal gyökérrel, húsklopfolóval összetört citromfűvel, kaffir lime levéllel, a koriander szárával, 2 db kimagozott csilivel és a rák páncéljával együtt azt is feltettem főni.

Mivel most hús is volt benne, főztem lágyan zubogva kb egy órát. Közben  nagyon apróra vágtam a shalottát, négybe a gombát, félbe a paradicsomot és felvágtam a koriander zöldet is. Valamint kimagoztam és felaprítottam a maradék csilit is.
Egy óra után leszűrtem a levest, a fás dolgokat kidobtam, a húst a macskának adtam a lét pedig újra feltettem főni. Beleraktam a hagymát, a gombát és a kókuszlevet, és tovább főztem. 15-20 perc után elzártam, beledobtam a rákot, a paradicsomot és a korianderzöldet, a halszószt és egy zöldcitrom levét. 
A saját tányéromba még beleszórtam a csilit, és most elég savanyú volt a második zöldcitrom nélkül is. 


Vélemény: L szerint ez a sűrű, kókuszos változat sokkal jobban hasonlított a thai kajáldákban kaphatóra, de a paradicsom felesleges volt, vagy tovább kellett volna főzni.  


Ui: Próbáltam venni nam prik pao-t (thai pirított csili krém), de nem találtam. Az talán hiányzott belőle.


Ui 2: Ha az ember mindezt a vásárolgatást és főzést nem szeretné művelni, akkor ilyet is lehet venni. Ebben elvileg minden belevaló benne van*, de fogalmam sincs, hogy milyen, mert csak megvettem, de még ki sem bontottam. Az Ázsia boltban, a Fővám térnél lehet kapni.


*citromfű, szójaolaj, cukor, shalotta, galangal, csili, fokhagyma, tamarint paszta, só, aszkorbinsav, fincsi nátrim glutamát, halszósz, rák paszta és kaffir lime levél


Majd beszámolok, ha egyszer főztem vele...
De minek bele cukor?!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések