Csirkeszárnyak rozmaringos szték krumplival

Csirkeszárnyakat így, ragacsos paradicsomos páccal elkészítve egy buliban ettünk először. Azóta sokszor készítettem, a pácra millió példa olvasható szakácskönyvekben vagy a neten: a lényeg, hogy ragacsosra süljön. Egy kiló szárnyat vettünk, és úgy szoktam felvágni, hogy csak a felső két percet használom fel ehhez. (A szárny hegyeket a mélyhűtőbe raktam, és később alapléhez használom fel.) 1 kg-ból 24 db lett, a pác az egész adagra szól.
Tegnap csak harmadát sütöttem meg egyszerre, pont elég volt, de a fele is elcsipegethető lenne könnyedén kettesben.


Hozzávalók: 
1 ek só
1 kk őrölt csípőspaprika
4 ek méz
0,5 dl olaj
1,5 dl ketchup


Elkészítése:
A pácot összekevertem, és a húst összepacsmagolva beraktam egy dobozban a hűtőbe 2 napra. Kevesebb is elég lenne, de most így alakult. Simán le is fagyasztanám páccal együtt, későbbi felhasználásra.
Amikor enni akartuk, kuktába dobtam az egészet, és fél órát főztem. Nem muszáj, de nekem így gyorsabb. Amit nem akartunk frissen megenni, azt lefagyasztottam. Ha nem lenne előfőzve, akkor lefedve sütném, amíg meg nem puhul, és utána pirítanék rá. A húst ezután tettem max hőfokon  a sütőbe háromnegyed - egy órára. Nekem sima öregecske gáz sütőm van, annak a maximuma valahol 200-220 körül lehet, és nincs rajta grill. Gondolom vagányabb sütővel, grill-lel még jobban elkészíthető. 

A legjobb persze egy kerti grillezésen lenne, de arra még várunk néhány hetet.


A krumpliról pedig majd máskor. (Nem mintha olyan sok mondanivalóm lenne róla.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések