Banana bread / banán kenyér / banános süti

Kenyér, mert hagyományosan a szögletes kenyérsütő edényben készül. De egyébként süti. Klasszikus, gyors, egyszerű, általában minden van hozzá otthon, viszonylag sokáig eláll, és nagyon finom. Akkor szoktam készíteni, ha a banán elkezd megpöttyösödni, és turmixhoz sincs kedvem. 
A recept kis változtatásokkal a Nigella Lawson: How to be a domestic goddess- ből van, amit azt hiszem már magyarul is kiadtak. És megtaláltam az eredetit is, Nigella honlapján, szóval aki mazsolával szereti, annak hajrá.




Hozzávalók:
150g cukor
125g olvasztott vaj
2 tojás
1 kk vanília eszencia
2 nagy vagy 3 közepes, nagyon érett banán (kb 300g a héja nélkül)
60g apróra vágott vagy darált dió
3 ek barna rum
175g liszt
2 kk sütőpor
fél kk szódabikarbóna


Elkészítése:
A hozzávalókat ebben a sorrendben bele-méregettem a robotgép táljába, és hagytam, hogy kevergesse. Na jó, a kimért lisztbe belekevertem a sütőport és a szódabikarbónát, a banánt is össze lehet muszkolni előre, de a gép is megteszi.
Szögletes szilikon kenyérformában sütöttem, de olyan is volt már, hogy muffin lett belőle (mert nem volt elég érett banán, és kisebb adagot készítettem).
180 fokos sütőben egy óráig sült.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések