Pirított búzadara lekvárral

Gyerekkoromban ezt a reggelit mindig édesapám készítette: csak ő volt elég türelmes ahhoz, hogy kislángon addig pirítgassa a búzadarát, amíg tökéletes nem lett. Ugyanezért a túrógombóc és a hozzá tartozó pirított morzsa is az ő specialitása.
Ez megint nem egy igazi recept, de azért tessék:


Hozzávalók: 
10 dkg búzadara (kb 7 ek)
1 ek olaj vagy vaj
1 csipet só
3 dl víz



Elkészítése:
A darát és az olajat addig kevergetem kis lángon egy serpenyőben, amíg halvány zsemle színe nem lesz (kb 10 perc). Megsózom, majd felöntöm a vízzel, és kevergetem, amíg fel nem veszi a vizet. Először kása szerű lesz, majd morzsálódik. Én jobban szeretem morzsának, de gondolom ha több vizet kap, kásás marad. De annak ott van a tejbegríz.


Mindig házi lekvárral esszük, ez most finom savanyú 80%-os gyümölcstartalmú feketeszeder (magok nélkül, ahogy én szeretem).

Megjegyzések

  1. hmmm. most lett kesz, mar alig varom, hogy huljon kicsit! Gyerekkoromban ettem utoljara.... Kosziii!!!

    VálaszTörlés
  2. Hideg vízzel kell felönteni?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések