Kedgeree / füstölthalas rizs

Ejtsd: kedzsöri :) Ezzel a címmel sem fogom sok ember étvágyát felkelteni... 
Ez a recept is egy azok közül az angol ételek közül, amik indiai eredetűek, de nem feltétlenül indiai, sokkal inkább ahogy az angolok magukra igazították. Eredetileg meleg reggeli étel, de nem hallottam még olyanról, aki ezt reggelizte volna.
Ezt a kaját is már nagyon régóta nézegettem, de nincs itthon annyira gyakran füstölt tőkehal, hogy kipróbálhassam. Ez most megint az Angliából hozott készletből van, (smoked haddock). Ezt a BBC Hairy Bikers és ezt a Delia receptet olvasgattam inspirációnak, (de talátam egy Jamie Oliver receptet is). Végül a hagyományosabb elkészítés mellett döntöttem, de lehetne még vissza "indiaisítani" gyömbérrel, csilivel, koriander zölddel - ahogy J. receptjében van.


És tartozom egy fontos figyelmeztetéssel is: olyan erős a szaga illata hogy a kollégáim kizavartak az irodából, amikor elkezdtem az asztalomnál ebédelni. Hát igen, halszag... De finom!




Hozzávalók: 2 főre
300g füstölt tőkehal, (vagy hering esetleg mindkettő vegyesen)
fél fej hagyma
2 ek vaj
1 ek olaj
1 bögre rizs (ha lehet basmati vagy jázmin)
1 bögre fagyasztott zöldborsó (elhagyható, de akkor hogy lesz meg a napi 5?)
1 kk curry por, vagy kurkuma + garam masala, vagy curry krém
1 kk só (azt hiszem a curry keverékekben van, úgyhogy csak óvatosan)
2 babérlevél
5-6 dl víz
pár szál petrezselyem vagy koriander
2-3 tojás (nekem még volt fürj tojásom húsvétról, ezért abból főztem meg hatot)




Elkészítése:
A halat megmostam, és két babérlevéllel feltettem a vízbe főzni, kapott 8-10 percet, majd a vizet is megőrizve leszűrtem.
A tojásoktat keményre főztem.
A hagymát felvágtam, és az olajon megdinszteltem, majd beleszórtam a sót és a fűszert (nincs itthon curry keverékem, mert sohasem használok, ezért egy kk kurkumát és egy fél kk garam masala-t kevertem bele). Belekevertem a rizst, és olvasztottam a vajat, majd egy kis kevergetés után felöntöttem a leszűrt halas vízzel, ami kicsit több mint 2 bögre volt, és hozzáadtam a borsót is. Hagytam felforrni, és elzártam, mert a vastag öntöttvas edényben így is megfő. 15 perc után belekevertem a maradék vajat, a szétszedegetett halat, a félbevágott tojáskákat és némi petrezselyemzöldet.
Kevés csipőspaprikával szórtam meg tálaláskor, de egy kis citromlé is menne hozzá.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések