Hajdina blini füstölt lazaccal

A füstölt lazac (a ronda dolog, ami nem látszik a kép hátulján) is az angol hozományból származik. Most olyat sikerült vennem, ami meleg füst felett készült. Nem tudom, hogy vajon ezt máshogy szokás-e adagolni a sima füstölthöz képest, de ezek tömzsi szeletecskék, ráadásul tört borsos. L kibontotta a lazacot pár napja, és mivel a következő 2-3 napban nem nagyon leszünk itthon, gondoltam, hogy meg kellene enni, mielőtt elutazunk.
Ha valamit először készítek, akkor szeretek egy receptet követni. Blinit még nem sütöttem korábban, ezért választottam egy receptet. A hajdinaliszt még a galette készítésből maradt, most kifejezetten jól jött. A recept a The Delicious Miss Dahl BBC sorozatból származik, ami receptekben nem hozott túl sok izgalmat, de nagyon bejött hangulatilag. (A youtube-on nézegettem mostanában.)




Hozzávalók:
85 g hajdinaliszt
1 kk sütőpor
1 kk só
1,5 dl tej
1 kk mustármag por
70 g  reszelt cheddar sajt
marék apróra vágott snidling
2 tojásfehérje
kevés vaj a sütéshez


Elkészítése:
A tojásfehérjéket habbá vertem.
Az összes többi hozzávalót összekevertem csomómentesre, és óvatosan beleforgattam a fehérjehabot.
A serpenyőt nagyon kicsit megvajaztam, és tetszőleges méretben kisütögettem a bliniket. 


Tálalás:
Vajas rántottával tálaltam, és a lazaccal, mert az volt az indok az elkészítésére.
Valami 'nedvesebb' feltét mindenképpen kell hozzá, mert kicsit száraz, krémsajt vagy tejföl finom lenne. L rögtön le-pancake-ezte őket, amikor meglátta. Tényleg úgy néztek ki, nem volt türelmem nagyon apró csinoskákat készíteni.) Ezért ő megkóstolta házi feketecseresznye lekvárral is, állítása szerint jól kihozza a sajt ízét.










Megjegyzések

Népszerű bejegyzések