Hagymalekvár

Már említettem, hogy a hagymalekvár is az egyik olyan hozzávaló, ami általában megtalálható a hűtőnkben. 
Ma azért készült, mert sok hagyma volt itthon (maradt a zsírosdeszkázásból), és ideje volt felhasználni. Sajnos nálunk hamar elkezd romlani a hagyma, és mivel most egy hétig nem leszünk itthon, jobbnak láttam kezdeni vele valamit.
Az elkészítése egyébként nagyon egyszerű, csak idő kell hozzá. A hagymát megtiszítottam, és géppel vékony félholdakra vágtam. Kb 1 kg volt, sima fehér hagyma. Kapott 1 kk sót, csipet őrölt fehérborsot és 2 ek zsírt (olaj is jó lenne), majd nagyon kis lángon, tapadásmentes edényben lefedve a gázon hagytam. Időnként meg kell keverni, hogy egységesen fonnyadjon. Nekem nem kellett most hozzá folyadék, de lehet balzsamecetet vagy édesebb bort adni hozzá. Olyan két órát sült, a végére nagyon összeesik. Aztán lehet lefagyasztani, beüvegezni, stb. A hűtőben egy - két hétig eláll, ami nem használok el annyi idő alatt, azt fagyasztani szoktam.


És hogy mire jó?

Kenyérrel: finom sajtokhoz vagy akár csak úgy üresen, hús mellé, szósznak. És lehet csak úgy kanállal is enni, meglepően édes.


Lilahagymából még szebb, de ízre nagyon hasonló, és most ez volt kéznél.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések