Cauliflower cheese / karfiol (és brokkoli) kéksajtos szósszal

Ha az ember általában csak két főre főz, még egy fej karfiol is túl sok (főleg, hogy L nem rajong érte).
Már amikor készítettem a levest, eszemben volt a karfiol másik feléből sajtszószos karfiolt készítek magamnak. Végül belekerült egy kis brokkoli is, mivel abból sem sikerült megennünk egy fejet egyszerre (kétszerre, mivel tegnap az volt a 'valami zöld' a bolonyaihoz is). Összesen kb 30 dkg volt a kétféle főtt földség, és a lenti szósz felét használtam el hozzá. Ezt a szószt akkor használom, ha a finom kéksajt elrejtőzik a hűtőben, és mire a kezembe kerül, kicsit kiszárad. Egyébként csak besamel és beleolvasztott sajt.


Hozzávalók:
1 ek vaj
1 csapott ek liszt
2,5 dl tej
7 dkg erősebb ízű sajt


(2 adaghoz)


Elkészítése:
A vajat megolvasztom a serpenyőben, és a lisztet addig kevergetem benne, amíg éppen elkezd színt kapni (max nagyon halvány zsemle, de inkább annyi sem), majd felöntöm az összes tejjel, és beleszórom az összevágott sajtot. Kevergetem amíg elolvad a sajt és besűrűsödik a szósz.



Ha a karfiol (és bármi más, amit leönteni szeretnénk, pl tészta) meleg, akkor leöntöm, és kész, ha nem, akkor megmelegítem, leöntöm, és kész. Össze is lehet sütni, még sajtot olvasztani a tetejére, de minek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések