Brokkolis-szezámmagos csirke

Ez volt a mai napra betervezett 'hivatalos húsos vacsora'. Nekem nagyon bejött, de ahogy már írtam, L egyenlőre passzolta, mondván: nem elég férfias. :)
Szóval íme egy nőies recept.

Hozzávalók:

270 g hús (2 db csontozott csirke felsőcomb, mert az volt kéznél)
1 citrom héja és a fél leve
2 kk só
1 ek olaj
1 kk fehérbors
20 dkg brokkoli (fél fej)
1 ek szezámmag
2 ek szójaszósz

2 adag lett

Elkészítése:
A húst falatokra vágtam, és a citrom héjával, levével és 1 kk sóval együtt hagytam egy órát állni.
Az olajat felmelegítettem a serpenyőben, és beleöntöttem a húst, a páccal együtt. Amikor már kifehéredett a hús (kb 2 perc), beledobáltam a brokkolit is, még egy kiskanál sót, és lefedve időnként rázogattam, mire a hús elkezdett megpirulni, a brokkoli is megpuhult (kb 8 perc). Hagytam lefedve még egy kicsit állni, amit enyhén megpirítottam a szezámmagot egy száraz serpenyőben.
Rizzsel ettem, és a végén öntöttem rá a szójaszószt, de lehetett volna már a főzés közben is, sőt: mehetne a pácba a só helyett (csak amikor elkezdtem főzni, még nem terveztem ennyire ázsiai irányba vinni a dolgot).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések