Karfiolleves

Továbbra is a betegséget okolom, amiért ennyit főzök. Nem tudok 24 órán át "pihenni". 
És ha már itthon kell lenni, kiélvezem, hogy nem szendvicseket kell ennem, hanem lehet valami finom meleg kaja. Általában ritkábban főzök leveseket, mivel ha naponta egyszer van időm csak főzni, akkor valami laktatóbb kaját kell összedobnom.
De most élvezkedhetek. Mára sikerült két olyan dolgot beterveznem magamnak, amit L nem nagyon szeret, ráadásnak vendégünk vendége is lesz estére, ezért kivettem egy adag bolonyait, a srácok azt megeszegetik boldogan, és meg kúrálom magam az unalmas  karfiolleveskémmel.


Hozzávalók:
60 g fehérrépa  (1 db közepes szál)
180 g sárgarépa (3 db közepes szál)
60 g hagyma fél (közepes fej fele)
240 g karfiol (egy kis fej fele)
2 ek olaj
1 csapott ek só (vagy vegeta, vagy húsleves por)
1 kk liszt
1 dl tejföl
50 g csipetke tészta (ha van)
1 l víz
2-3 adag, de úgyis egyedül fogom megenni...


Elkészítése:
A hagymát csak félbevágtam, mert szeretem a végén kivenni, de akár kicsire is lehet, és benne hagyni. A répát, fehérrépát felkarikáztam, és az olajon kicsit megfonnyasztottam a hagymával együtt, aztán felöntöttem a vízzel és megsóztam. A karfiolt rózsáira szedtem, és amikor a víz már forrt, beleraktam. Ma nem volt itthon csipetke, és lusta voltam készíteni, de ha használok, és száraztésztából indulok, akkor rögtön a zöldségekkel együtt elkezdem pirítani, mert több idő kell neki, hogy megfőjön, mint bármi másnak a levesben. 
Amikor már minden majdnem puha, behabarom (csomó mentesre keverem a tejfölt és a lisztet, és beleöntöm a levesbe) és hagyom még 2-3 percig a lángon.
Szeretem sok petrezselyemmel, de most alig volt itthon egy kevés. Ha van, akkor a szár zsenge részét apróra vágva beledobom a zöldségekkel együtt, a levelet pedig csak a végén.
Ja, és ha teszek bele tésztát, akkor nem szoktam külön habarni, mert a tészta, meg a tésztán lévő liszt besűríti. Olyankor csak tálaláskor rakom bele a tejfölt.
És szerintem ez a leves valahogy mindig még finomabb másnap. El nem tudom képzelni, hogy miért.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések