Lemon curd / citromos tojáskrém

Szerintem a címből nem derül ki, hogy édes vagy sós dologról van szó. 
Nos: édes, tortakrémnek gondoltam kipróbálni, ennek a tortának egy nyárias változatához. A krém elkészült, a piskótát majd hétvégén fogom elkészíteni. Mivel ez csak egy teszt adag volt, ezt a receptet használtam, fele mennyiségekkel.



Hozzávalók: 
2 egész tojás
2 tojás sárgája
100g cukor
3 citrom leve
1-2 citrom héja
75g vaj




Elkészítése:
Csak érett citromból érdemes csinálni, ami már kicsit puha, és jó sok leve van. Az sem ártana, ha a héja kezeletlen lenne, de ha nem az, legalább jól meg kell tisztítani. (Vagy teljesen elhagyni, így utólag egy kicsit zavaróak a selymes szószban a darabkák.)
Víz felett készül, üveg vagy fém keverőtálban, és a szokásos módon: a víz ne érje el a tál alját, és csak alig, gyöngyözve forrjon. Ezeken kívül csak türelem kell hozzá. 
A citrom héját óvatosan kell levágni / reszelni, fehér rész ne kerüljön bele. Én a csíkocskákat a képen még alaposan összevágtam, hogy ne legyenek szálak a krémben. Ezután kifacsartam a citromokat, és minden hozzávalót összekevertem a tálban, amit felraktam a forró vizes lábos tetejére. Amikor elkezdtem kevergetni, a vaj még szilárd volt, aztán ahogy a hőtől a cukor és a vaj felolvad, a folyamatosan kevergetett citromos tojáslé besűrűsödik. Óvatosan kell melegíteni, kislángon, folyamatosan kevergetve, nehogy rántotta legyen, de azért nem nehéz.
Kb 10 perc volt, onnantól, hogy a vaj elolvadt, amíg összeállt, és ahogy hűl, még tovább sűrűsödik. A végén olyan lesz, mint valami bolti puding. Csak sokkal finomabb, és nincs benne semmi mesterséges hozzávaló.
Forrón beüvegezve és aztán a hűtőben tárolva hetekig eláll, de úgyis előbb fogy el.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések