Diós kávétorta


Kicsit le vagyok maradva a bejegyzésekkel, ez még a szombati látogatóbavivős süti volt. A recept eredetije megint Delia Smith (aki szerint osztrák a torta), és csak a krémen változtattam egy kicsit. 
A piskóta egyébként is klasszikus: van az angoloknak ez a 3x (vagy 4x) 1-es piskóta alapjuk, a Victoria sponge cake arányaiból indul ki: liszt, cukor, vaj ugyanannyi súlyban, és 2 oz (uncia)-ként egy tojás. (1 oz=28g, de kerekíteni szoktak)
Tehát:
4 oz (110g) liszt, cukor, vaj és 2 tojás 
6 oz (175g) liszt, cukor, vaj és 3 tojás
8 oz (225g) liszt, cukor, vaj és 4 tojás
De azt is hallottam már, hogy az ember simán megméri a tojások súlyát feltörve, és minden másból ugyanannyit tesz a tésztába, csak ezt még nem teszteltem.
Ja, és angolkák olyan lisztet használnak ilyen sütéshez, amibe belekeverték már a sütőport.


Most hogy ezt jól összekavartam, jöhet a recept:


Tészta: 
175 g liszt, vaj, cukor
3 tojás
2 kk sütőpor
75 g összevágott pirított dió
1 púpos ek instant kávé felolvasztva 2 ek forró vízben (gondolom kiváltható egy igazi rövid eszpresszóval)
Mindent összekevertem (a vajnak puhának kell lennie) és kisütöttem két 23 cm-es szilikon tortaformában 170 fokon 30 perc alatt. Nyugodtan lehet egyben sütni, és kisütve félbevágni is, de gondolom akkor kell neki legalább 45 perc.


Szirup:
1 csapott ek instant kávé
5 dkg barnacukor (vagy ami van)
0,5 dl forró víz
Amikor a torták elkészültek, mindkettőt megszurkáltam, és megöntöztem a sziruppal. De legközelebb a vizet és a kávét a tésztába raknám, a cukrot pedig a krémbe, mert szerintem furán nézett ki a torta megáztatva, és ha nem száradt ki nagyon a tészta, akkor felesleges is öntözgetni.


Krém:
1,5 dl habtejszín 
25 dkg mascarpone
1 ek cukor
1 ek instant kávé
A tejszínt felvertem a cukorral és a kávéval habnak (azért ennyit, mert ennyi volt kéznél, és elég is volt de 2 dl-t is simán elbírt volna), amikor már feloldódott a cukor és a kávé is, és a viszonylag habszerű lett, kis adagonként belekevertem a mascarpone-t is. Itt nem kell, hogy kemény hab legyen a tejszínből, mivel a mascarpone elég kemény, a tejszínnek gyakorlatilag lágyítania kell a krémet.
Megkenegettem, és fél diókkal díszítettem. Eredetileg Delia 8 adagosnak javasolja, én 12 adagra 'diózgattam' be, gondolván, hogy ebéd után a kisebb adag is elég lesz, de azért hárman elcsipegettük a felét egy igen tisztességes ebéd után különösebb gond nélkül.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések