Orzotto / gersli-otto

Ismerős az az idősebb kopaszodó olasz pasi, Gennaro, aki néha főz Jamie Oliverrel együtt? Van egy saját sorozata is a BBC-n, egy másik, még idősebb (és cukibb) olasz bácsival. A címe Two Greedy Italians, (Két mohó olasz) és a második évad megy. (Ok, rákerestem magyarul, és 'Két éhes olasz' néven megy a paprikán -úgyhogy biztos ismerős.) Cseppet fárasztóak a hülyéskedéseikkel, de jó receptek vannak benne, és olasz táj. Ha már az irodában kell penészedni egész nyáron, az ember legalább képeken lásson valami szépet.




Két héttel ezelőtt volt egy orzotto recept, ami hasonló, mint a rizottó, csak árpagyöngyből (orzo) készül. Mivel L nem egy nagy rajongója a rizsnek, gondoltuk kipróbáljuk a gerslis változatot, kicsit magunkra igazítva: dupla annyi hagyma, hús és mángold van egy adag gerslire. Szerintem nem túl sok, bár nagy adag lett.


Hozzávalók: 3-4 főre
3 ek olivaolaj
1 nagy fej hagyma
30 dkg darált seréshús
20 dkg árpagyöngy (gersli)
2 dl fehérbor
23 dkg mángold (spenót kellene, de ez van)
7 dl húsleves (1 l zöldségleves, de szintén csak ez van)
marék petrezselyem
só, bors (de lehet, hogy a leves elég fűszeres)


Elkészítése:
Az apróra vágott hagymát 2 ek olajon megdinszteltem, és belekevertem a darálthúst és egy csipet sót, pár tekerés borsot. Amikor már nagyjából megpirult, beleöntöttem a gerslit, kevergettem 1-2 percet, majd beleöntöttem a bort. Amikor felszívta / elpárolgott, elkezdtem belekanalazgatni a levest. Egy merőkanál levest kapott, majd kevergettem, és lefedtem, amíg fel nem vette, akkor újabb kanállal kezdődött előröl. 20 perc után ment bele a csíkocskákra vágott mángold, és folytattam tovább az öntözgetést - kevergetést még kb 10 percig. A végén ha még kell bele folyadék, az lehet víz is - nekem nem kellett, de szinte végig lefedve főtt.
A filmben nem tettek bele vajat, és nem kapott sajtot sem a végén, csak még egy kis olivaolajjal locsolták meg, ezért én is így készítettem. Ez nem lesz olyan keményítős ragacsos, mint a rizottó, mert a gersliből nem oldódik ki keményítő. 
Nem valami csinos, de finom volt. Hideg fehér borral...
L ítélete: a gersli állaga nagyon jó benne, és az egész nagyon finom, sőt (és ez egy nagyon erős sőt valakitől, akinek hús nélkül nem étkezés az étkezés) hús nélkül is finom lenne, pl gombából. 
Fogunk még gerslivel játszani.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések