Gombás rizottó

Először arra gondoltunk, hogy veszünk a rizottóhoz valamilyen érdekesebb gombát, aztán rájöttem, hogy a szombati leves miatt van itthon barna csiperke, úgyhogy unalmas gombából készült, de nagyon finom lett.




Hozzávalók:
2 ek olaj
2 ek vaj
1 nagy fej hagyma (15-20 dkg)
20 dkg arborio (rizottó) rizs (1 bögre)
6 nagyobb fej gomba
1 dl fehérbor
kis csokor petrezselyem
kis csokor kakukkfű
4-5 lemezke szárított vargánya
6-7 dl házi húsleves (a vasárnapi maradékból)
csipet só és bors
2-3 ek parmezán


Elkészítése:
Az apróra vágott hagymát 2 ek olajon és 1 ek vajon addig dinszteltem, míg üveges nem lett, majd beleöntöttem a rizst, és kicsit együtt is megpirítottam. Felöntöttem a borral, majd elkezdtem a rizottó kevergetését: fél merőkanalanként öntöttem fel a húslevessel, és gyakran kavargattam amíg fel nem vette a leves, aztán újabb kanál leves, kavargatás, stb, mindez kislángon. Közben apróra vágtam a petrezselyem szárát, a kakukkfű levélkéinek egyik felét, a száraz vargányát és a gombák tönkjét, és azt is belekevertem a rizottóba. 
Vékony szeletkékre vágtam a gombák kalapját, és a maradék kakukkfűvel, csipet sóval és borrsal együtt egy másik serpenyőben felraktam a maradék vajon kicsit megpárolódni. 
Amikor a rizs elvesztette a színét, általában már kész, meg lehet kóstolni. Ha megpuhult, mehet bele tetszés szerint még egy kis leves, vagy vaj, valamint a gomba, a petrezselyem zöldje apróra vágva és a sajt. (Én nem kevertem össze, hogy csinosabb legyen a kép, de evés közben az ember úgyis összemuszkálja.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések