Hummus / humusz

Ez a kaja is a kence-keresés jegyében született. Készítettem már korábban is humuszt, de a receptet nem jegyeztem meg. Most egy kicsit körbenézelődtem a neten, és több receptből összeállítottam egyet. A hozzávalókban nagyjából mindenki megegyezik, csak az arányokban és az extra dolgokban térnek el.




Alap: csicseriborsó , fokhagyma, tahini, olivaolaj, citromlé, só
Extrák: kömény, bors, paprika, petrezselyem, korianderzöld (víz a csicseri konzervből, vagy a főzővízből)
Elkészítése: nem annyira meglepő módon a konzerv változat kedveltebb humusz készítéshez, mint a frissen főtt. Gondolom annak, aki már főzött csicserit, világos, hogy miért.
Ennek ellenére én most a frissen főtt változatot választottam (mert falafelt is szeretnék készíteni, és ahhoz az jobb lett volna).
Kuktában készítettem, mert viszonylag kevéssé szeretem szivatni magam, előtte 12 órát ázott a csicseri, és a főzéshez kapott egy kk sót és egy csipet szódabikarbónát is. 40 percet főtt, és a kuktában hagytam kihülni: majdnem péppé főtt ezzel felülírva a falafeles tervemet.


Hozzávalók:
200g főtt csicseriborsó
1-2 fokhagyma összetörve
4 ek citromlé
1 kk őrölt köménymag
csipet só
60 ml tahini (csak ennyi volt otthon, akár kicsit többet is elbírt volna)
4 ek szűz olivaolaj
6 ek főzővíz (elég lágy lett, de pont mártogatható - óvatosan a folyadékkal)
1 kk csilipehely és még 2 ek szűz olivaolaj díszítéshez


Elkészítése:
Az összes hozzávalót turmixgépben krémesítettem, és a tálban még olivaolajjal meglocsoltam és csilipehellyel megszórtam.


És csak mert néha a receptekben a száraz, néha a megfőtt mennyiséget írják, jól jöhet az infó: 200g száraz csicseriborsó áztatás után 420g, megfőzve pedig 550g lett.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések