Falafel

Szóval ahogy említettem, az elmúlt héten többször is készítettem falafelt. Egyebek között ma hajnalban is. Most 12 órát áztattam a csicserit, és nem főztem meg: itt láttam az ötletet. Még mindig nem vagyok teljesen elégedett az állaggal, de legalább már sikerült szépen kisütni. 




Mivel már kicsit túladagoltam vele magunkat, csak pici teszt adag volt, hozzávalók:


100g száraz csicseriborsó (áztatás után, a rossz szemeket kiválogatva 200g)
1/4-ed hagyma (30g)
1/2 fokhagyma
1 kk őrölt kömény
1 kk őrölt koriander
kis csokor petrezselyem
csipet csípőspaprika
1/2 kk só
negyed kanál szódabikarbóna


Elkészítése:
A csicseri 12 órát ázott, aztán főzés nélkül késes robotgéppel fel aprítottam, a hagymával és a petrezselyemmel együtt. Belenyomtam a fokhagymát, beleszórtam a fűszereket, és a szódabikarbónát, és az egészet újra visszaraktam az aprítóba. Kis gombócokat formáztam belőle, és nagyon forró olajban 1 perc alatt kisütöttem. Amikor a gombócokat formáztam, még mindig nagyon nedvesnek tűnt a massza, annyira, hogy nagy optimistán kibontottam a csicseriborsó lisztet, hogy ha kell, rakok bele, de a végén nagyon szépen megsült.


A belseje kicsit nyers lett, (és nem elég intenzív a fűszerezése). Vagy főznöm kellene mégis egy kicsit, vagy kisebb lángon sütni, vagy még kisebb golyókat formázni. 
Folytatása következik...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések