Cumberland szósz és rózsaszín kacsamell 2

A cumberland szósz nem Cumbria-ból származik, hanem Németországból, de már tősgyökeres hangol, főleg vadhúsokhoz, és jellegzetesebb vörös húsokhoz (bárány, kacsa) használják. 
A kacsamell másik fele csak most került felhasználásra. Annyi megvolt, hogy portóis - narancsos ízű lesz, és mivel múlt héten összefutottam ezzel a recepttel, úgy döntöttem, hogy cumberland szószos lesz. Már csak azért is, mert van ez a majdnem beteges rajongásom Cumbria iránt.



Hozzávalók: 8 adagra
1 narancs leve és héja
1 gömböc szirupban eltett gyömbér (stem ginger)*
50 ml portói (vörös)
150g feketeszeder zselé (feketeribizli kellett volna, de házi csak szederből volt)
fél citrom leve

Elkészítése:
A narancs héját levágtam, (ha más módszerrel szedjük le, akkor gyufaszálra kell vagdosni) és egy pohár vízben felforraltam, hogy a kesernyés íz eltűnjön. A gyömbért gyufaszálra vágtam. A portóit és a lekvárt összeolvaszottam, és hagytam 5 percig kis lángon főzni, majd belekevertem a narancslevet, citromlevet, gyömbér és narancshéj darabkákat, és hagytam főni még 5 percig.

A kacsamell bőrös oldalát bekockáztam, majd a serpenyőt először nagy lángon hagytam felmelegedni, aztán lejjebb vettem, és bőrös oldalán 5 másik oldalán 4 perc alatt kisütöttem, hagytam állni még 5 percig. Mivel csak munka után sütöttem ki, és nem mertem kint hagyni egész napra, amikor elkezdtem sütni, még túl hideg volt, (mert csak 10-15 perce vettem ki a hűtőből). Szóval üzenem magamnak, hogy valahogy meg kell oldani legközelebb, hogy a hús ne legyen hideg, amikor hazajövök és elkezdem sütni, mert nem lesz igazán szép. Azaz inkább nyers mint rózsaszín, de felszeletelve és egy fél percre a serpenyőbe visszatéve lehetett 'javítani.' 




Lilakáposztával valamint zöldbab salátával tálaltam. A cumberland szósz fura módon a lilakáposztához ment legjobban.


*vagy egy ujjbegynyi friss gyömbérrel váltanám ki, vagy 1 kk őrölt gyömbérrel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések