Rózsaszín kacsamell

Na ilyet sem készítettem még. Nem hiszem, hogy életemben tíznél többször ettem kacsát. Szárnyakat szoktunk ropira sütni, libát és kacsát is, és tavaly nyáron ettem Franciaországban konfitált combot, az mennyei volt. De kb ennyi a közös történetünk, hápinak és nekem.
Lilakáposzta feltétlenül kellett hozzá, de azt rendszeresen készítünk: kötelező a disznótoroshoz, és a sült malachoz is.


Szóval kacsamell: L keddi piaci bevadulásából való, pár napig álldogált a hűtőben: olajban és kakukkfűben, aztán bepánikoltam, hogy tönkremegy mire megsütöm, ezért gyorsan lefagyasztottam. L egy pár mellett hozott, a másik felét majd valamilyen narancsos - portóis kombinációban szeretném elkészíteni, de azt is lefagyasztottam.


Ma jött el a kisütés ideje: a lilakáposztát már tegnap este elkészítettem, mára csak a kacsa maradt. Meggugliztam, és mivel ez olyan 25-30 dkg-os mell volt, kapott mindkét oldalon 5-5 percet viszonylag nagy lángon, aztán még a meleg serpenyőbe is pihent egy kicsit. Nagyon finom lett, omlós és rózsaszín. Már vacsora közben a következő adag elkészítéséről fantáziálgattunk. 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések