Ázsiai bélszín érmék

Tegnap igazából céklát sütöttem, csak a cékla megmakacsolta magát. Eredetileg csirkét akartam hozzá készíteni, de ma is csirke lesz, és a mélyhűtőben kezembe akadt némi bélszín ami még ebből a kalandból maradt.
Szóval a cékláról nincs sok mesélnivalóm, miután még másfél óra sütőben sütés után sem volt igazán puha, felvágtam, és megsütöttem azt is a szalmakrumplival libazsírban. A szalmakrumplihoz egyébként egy sok fogas mandolin szeletelő kell. Vagy angyali türelem.
Tudom, hogy a kép alapján nem túl guszta a kaja, de isteni volt: puha és ízletes.






Ázsiai ihletésű marinád (2 adag húshoz)
3 ek szójaszósz
2 ek lime lé
1 kk tabasco, (vagy összevágott csili, vagy őrölt csípőspaprika)
2 cm-es gyömbér darabka lereszelve
2 kisebb fokhagyma összetörve.


Elkészítése:
A bélszínből 1,5 centis érméket vágtam még lefagyasztás előtt, és amikor kiolvadtak, bepácoltam őket. (Gondolom most tartok a második kövezésnél, az első a lefagyasztásért jár, a második a pácolásért, de mentségemre szolgáljon, hogy sztéket nem szoktam pácolni.)
Kb 1 órát állt rajta a pác, mert kicsit megcsúsztam a főzéssel (mivel szivatott a cékla), aztán gyorsan forró öntöttvas serpenyőben oldalanként 2-2 perc alatt megsütöttem. (Ennyi idő alatt még csak véresre sül, de mi úgy szeretjük.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések