Bélszín sztroganoff

Rendszeresen készítek egy csirkemelles stroganoff változatot, de most kitaláltam, hogy legyen bélszínből ahogy a nagy könyvben meg van írva, csak próbaképpen. L hozott a hentestől bélszínt (aki csak úgy hozzátenném nem volt hajlandó 30 dkg-s darabot eladni, hanem csak "egészet", úgyhogy lesz még bélszínes kaja hamarosan..).
A recept Nigella Lawson How to eat című könyvének gyors kaja fejezetéből van.




Hozzávalók:
40 g vaj (4-5 ek)
fél ek olaj, hogy ne égjen a vaj
330g bélszín (de részemről lehetne más szép marhahús is, pl felsál)
fél hagyma apróra vágva
100g gomba (barna csiperke)
szerecsendió
só, bors
fél kk dijon mustár
1 dl tejföl (creme fraiche kellett volna eredetileg)
csipet paprika díszítéshez




Elkészítése:
Az iszonyatosan sok vaj egy részén (1 ek)  és egy pici olajon megpirítottam a hagymát, majd beletettem a szeletkékre vágott gombát, még egy kis vajat (még 2 ek) és készre pároltam egy kis szerecsendióval sóval és borssal, majd félretettem egy tányérban. 
A serpenyőben felolvasztottam a maradék vajat egy kevés olajjal, és a bélszín csíkocskákat nagy lángon gyorsan megsütöttem. Max 5 perc folyamatosan kevergetve, ha levet ereszt, nem elég meleg.
Amikor a hús elkészült, visszaöntöttem mellé a hagymás gombát, belekevertem a mustárt és a tejfölt, majd még egy kis fűszerezés, és rizzsel ettük.



A gomba sok vajban elkészítve nagyon finom lett, de az egészből hiányzott a savanyú  uborka íze, és bár jó volt a bélszín, azért nem annyiva jobb, hogy megérje az árát. Ha marad a húsból, és szentségtörően lefagyasztom, ki fogom próbálni a saját fejem után, aztán ha akkor sem jön be, maradunk a csirkés változatnál. És a krumplipüré köretnél...




Megjegyzések

  1. jo volt.. de csak azert plusszoltam mert a pesztos tesztat is plusszoltam.. es nem akarom hogy valami veganak nezzetek..
    L

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések