Sztroganoff, csirkemellből

Megyek és elásom magam
De úgy látom nem vagyok egyedül ezzel a perverzióval itthon. Kerestem valami kapaszkodót,a recept eredetéről de a csak ezt találtam, magyar cikk a wikipedián ebben a témában most még nincs.
Tehát: illene, hogy bélszínből legyen, de nem lesz. A többiben szerintem viszonylag hűséges leszek az eredeti elképzeléshez, bár ha valamit tanulhat az ember a wikipediáról, akkor annyi legalább kiderül, hogy teljesen különböző dolgokat hívnak sztroganoffnak különböző országokban, és hogy a szósz része lehet akár a ketchup is.


Hozzávalók (szerintem):
2 ek olaj
1 csirkemell
1 kisebb hagyma
1 dl tejföl
só, bors
1 nagy ek csípős mustár
4 kisebb ecetes uborka
1 dl fehér bor
1 dl húsleves (vagy 1 kiskanál levespor 1 dl forró vízben feloldva)


Elkészítése:


A hagymát félholdakra vágva megdinsztelem az olajon, beledobom a sózott, borsozott, csíkokra vágott csirkemellet és megpirítom, felöntöm a borral, és hagyom hogy nagy lángon elforrja azt, majd beleöntöm a húslevest is.
Kis kockákra vágom az uborkát és összekeverem a tejföllel, és a mustárral, majd az egészet ráöntöm a húsra. Hagyom összemelegedni, de nem forralom sokat.



Krumlipürével esszük. Nem tudom miért, hiszen minden recept vagy rizst vagy szalmakrumplit ajánl hozzá.


Amikor már elkészültem a szósszal, akkor jöttem rá, hogy a száraz vargányát ez alkalommal kihagytam. Egyébként a szárított gombát, ha használok apróra vágom, és nagyon kevés forró vízzel felöntöm a főzés legelején, és a tejföllel együtt keverem a szószhoz.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések