Krumplifőzelék, fasírttal

Megvolt ám a krumplifőzelék is, finom fasírttal, csak megírni nem volt motivációm / időm hét közben. És azt hiszem, csak én ettem a főzelékből, mert az este kocsmázás után erre vetődött éhes hordák megették a fasírtot, de mivel nagyon rendes hordák voltak, hoztak magukkal finom padlizsános tésztát is, a főzelék megmaradt.




Nekem nagy kedvencem a krumplifőzelék (minden más krumplis kajával együtt), de sajnos L nem értékeli annyira. És a tejföl... Meg tudok enni egy doboznyit friss kenyérrel, csak úgy. 


Kicsit hülyén érzem magam, krumplifőzelék receptet írni, ezért nem kezdek bele... De hát ez volt a vacsora.


Hozzávalók:
4 nagyobb szem krumpli félkarikákra vágva*
1 kk só
2 babérlevél
1 ek pirospaprika
1 púpos kk liszt
1 kis doboz tejföl és még valamennyi tálaláshoz


Elkészítése:
Babérlevelekkel együtt felraktam a krumplit annyi vízben, ami éppen ellepi, és 15 percig főztem. Beleszórtam a paprikát, összekevertem a lisztet és a tejfölt, és azt is belekevertem, majd még főztem kb 5 percig - szeretem ha a krumpli kicsit összetörik, és az is sűríti a főzeléket. És tudom, hogy magas hőfok és zsiradék nélkül a pirospaprika nem "oldódik", de én így szeretem. Lehetne rántással, meg hagymával, meg ilyenek, de ez csak egy ilyen sápadt tejfölös trutymák. A finom fajtából.


A fasírt meg kb ez volt, csak olajban sütöttem, és a zsemlemorzsa amibe a gombóckákat hentergettem, inkább zsemledarabka volt, és ez majdnem olyan volt, mint valami panco, és nagyon tetszett L nek és társainak.


*Kiváncsi lennék, hogy ki találta ki ezeket a szabályokat. Nem mintha nem tetszenének, de olyan vicces, hogy pl paprikáskrumplihoz ki hogy vágja a kruplit, vagy disznótoroshoz. Kicsit egyszerűbb, mint az olasz szószok és a száraztészta, de nem sokkal. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések