Sose' sikerül tökéletesre, ha ajándékba adnád / rumos-csokitorta

Említettem, hogy szerdán szülinapi bulit szerveztünk. Egészen jól sikerült, sokan voltunk, és mindenki nagyon aranyosan felszívódott 11-kor, ahogy hétköznapi bulikhoz illik.
Nem sokat készültünk kajával, vettünk egy giga lipóti kenyeret, kiraktam három tálkába pecsenyezsírokat: libát kacsát és malacot . Ezen kívül nekem vékonyra karikázott lilahagyma és sok zöldalma kell a zsírosdeszkához, barátnőm pedig ecetes - cukros hagymasalátát készített, mindenki nagy örömére.

Szintén írtam, hogy készítettem egy tortát a szülinaposnak: nagyon örült neki, bár én nem voltam teljesen elégedett vele. Az angolos piskóta nagyon jól sikerült: ez a fajta tészta látványos tortákhoz való, de kicsit száraz lehet. Ezért fogyasztják teához. Angol receptekben sokszor javasolják, hogy két adagban süssük ki a tésztát: ezzel elkerülhettem volna, hogy púpos legyen, és szebben lehetett volna tölteni. Mivel a tészta szárazabb, a krémnek kellene lágynak lennie, de mivel nem volt elég tejszín itthon, a csoki inkább truffle vagy ganache lett, mint krém.

Teszteltem azt az elméletet, hogy az angolos piskóta torta 4 féle egyforma arányú összetevőből (plusz pici sütőporból áll), és igaznak találtam. 


Hozzávalók:


4 nagyobb tojás (héja nélkül, természetesen) 212 g volt, cukorból, lisztből és puha vajból is ugyanannyit tettem bele, és egy púpos kk sütőport. 
Az egészet összekevertem, és 45-50 perc alatt 170 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem. 


Krém:


30 dkg 60 %-os csoki
35 g vaj
1 dl tejszín
1 dl rum ( fele 80%-os Stroh)
5 púpos ek porcukor


A tejszínt és a vajat összeolvasztottam, felönöttem a rummal (kicsit még rámelegítettem, de nem forraltam, nehogy elpárologjon a rum). Majd a tűzről levéve belekevertem az összetört csokit és a porcukrot. Jó lett volna bele legalább még 2 dl  felvert tejszín, hogy a krém lágyabb legyen, de késő este állítottam össze, már nem mentem le a boltba érte. (Vaj volt, de a cukros vajas krémet nagyon nem szeretem.) Tejszínnel leöntve ettük.
És: Le se merem írni, hogy ilyet műveltem egy sütivel, de maradt még másnapra is, és mivel a hűtőből vettem ki, gondoltam adok neki 8 mp-et a mikróban. Nagyon jót tett neki: a tészta puha lett, és a krém megolvadt, a rum olyan jól érződött benne, hogy csaknem csípte a számat az alkohol.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések