Répatorta

Arról beszélgettünk ma reggel a szüleimmel, hogy a hagyományos piskótákat mindannyian általában fojtónak találjuk. Értem, hogy miért lett eredetileg divat, a gazdagság és az ünnep kifejezője, de sokkal jobban elvagyok egy banánkenyérrel, vagy répatortával. Kivéve, ha a piskóta ugyanolyan arányban tartalmaz krémet is, akkor azért lecsúszik.
Egy svájci leányzó sütött nekünk először répatortát, és bár az ötletet furának találtuk (ez már 17 éve volt), nagyon ízlett. 
Szóval répatorta: holnap vendégek jönnek, kell valami desszert, de nem akarom nagyon cifrázni a dolgot, mert a főfogást (pontosabban azt az egyet, ami lesz) is én csinálom, ezért répatorta lesz. 
Nagyjából ezt a Delia receptet használtam.




Hozzávalók:
20 dkg reszelt répa
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (sima is lehetne)
17,5 dkg muscovado cukor (sima is lehetne)
120 ml olaj
2 tojás
1 csapott ek mixed spice* (vagy fahéj)
1 csapott kk sütőpor
1 csapott kk szódabikarbóna
1 narancs reszelt héja és fél narancs leve


Krém bekenni:
125g-os krémsajt (kis dobozos philadelphia)
fél narancs leve
4 ek citromlé
2 púpos ek porcukor


Dekoráció: bolti marcipán


Elkészítése:
Mindent összekevertem, 20 cm-es tortaformába öntöttem, és 170 fokon sült 35-40 percig (tűpróbáig). De lehetne "szabályosan" is, a cukort elkeverni az olajjal és a tojással csak nem akartam majonézt csinálni, és aztán hozzáadni a többi hozzávalót, de különösebb óvatoskodás nélkül is nagyon szép lett. 
Amikor kihült, megkentem a krémmel, (amihez megint csak összekevertem a hozzávalókat), és kicsit kidekoráltam.


Az eredeti recept leírásában szögletes tálban sül, ezért nem tudtam, hogy mekkora tortaformába tegyem. Ebben a kicsiben elég magas lett, lehetett volna 23cm-esben is sütni. De így is tökéletes lett. És ilyet elég ritkán mondok...




* bővebben itt

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések