Sonkás, póréhagymás tészta

Megint a mélyhűtőből főztem vacsorát. Őszintén szólva a szósz maga ennek az adagnak a lefagyasztott másik fele, felturbózva egy kis hagyományos sonkával is, amit ideje volt felhasználni, és a póréhagyma is felhalmozódott kissé, ezért az is ment bele.


Hozzávalók a szószhoz eredetileg egy dupla (4 főre elég) adaghoz:
1 ek vaj
1 ek liszt
2,5 dl tej
7 dkg 'kéksajt' vagy érett cheddar (a sajt amit felhasználtam nagyon érett, erős ízű volt, puha sajtból, vagy kevésbé intenzív ízűből kétszer - háromszor ennyi is simán belemehet)
És ennek a felébe került bele
12 dkg sonka 
5 cm vastag póréhagyma fehér része (+egy kevés vaj)


Elkészítése eredetileg: 
Egy ek vajból, a lisztből és a tejből viszonylag sűrű besamel mártást készítettem, belekevertem a sajtot.
Most miután kivettem a mélyhűtőből, és megvártam, hogy kiengedjen, a póréhagymát félkörökre vágtam, és fél ek vajon puhára pároltam, majd az összevágott főtt sonkát és a póréhagymát belekevertem a sajtszószba.
A sajt és a sonka sósságától függően sózom (ezt most nem kellett egyáltalán sózni), és reszeltem bele egy egészen kevés szerecsendiót.
A szósz gyakorlatilag ennyi. Miközben készül, megfőztem fejenként 10 dkg tésztát, csak al dente, semmiképpen sem puhára. A főtt tésztát összekevertem a szósszal, (ha sűrű a szósz, lehet hígítani egy kis főzővízzel), és egy sütésálló tálba öntöttem. 30 percet kapott 180 fokos sütőben.




Egyébként asszem el vagyok kissé késve ezzel a kajával, most hogy végre tavaszodik. Ez egy tipikus téli komfort kaja lenne...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések