Görögös köret

Tegnap este valamilyen köretet kellett találnom a bárányhoz. Gyorsan gugliztam egy greek side dishes-t, de a legtipikusabbakhoz nem volt itthon hozzávaló (krumpli, uborka...). Meg egyébként is, rizst akartam enni, ezért végül blöfföltem egy görögös köretet.


Hozzávalók (2 főre):
1 csésze normál rizs
1 ek olivaolaj
4 szál vékonyka újhagyma
fél citrom reszelt héja és fél- egész leve, ahogy tetszik
1 kk őrölt köménymag
2 kk só
2 csésze víz


Elkészítése:
A vékonyra karikázott hagyma fehér részét az olajban kicsit megfonnyasztottam, beleszórtam a rizst, citromhéjat, sót, köményt, citromlét és kicsit (fél percet) még kevergettem víz nélkül, majd felöntöttem. Hagytam felforrni , beleszórtam a hagyma zöld szárát, még egyszer megkevertem, és elzártam. Rizst lehetőség szerint mindig vagy öntöttvas edényben, vagy legalább vastag aljú (hőtartó) edényben készítek, és csak elzárom amikor felforrt, hogy az edény hőjében megpuhuljon. Persze ha valamilyen 'nevesített' speciális rizst készítenék, akkor más módon, más víz mennyiséggel főzném, de ennek az 'A vagy B tipusú' rizsnek szerintem nagyon jó elkészítési módja a vasedényes.



Nem egy látványos kaja, de azért ideteszem a tegnapi képet, bárányostól.
Ja, és szerintem nagyon fontos, hogy legyen hozzá valamilyen zöldség: a sült hagyma fantasztikusan finom volt, és ugyan én a paradicsomot nem kóstoltam, de L nagyon értékelte.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések