Rozmaringos - citromos bárány

És fokhagymás is.
Hozzávalók:
1 lapocka (kicsivel 1 kg fölött volt)
4 fokhagyma szeletekre vágva
2 rozmaring ág
1 kezeletlen citrom reszelt héja
1 lapos ek só
1 dl bor (fehér volt kéznél)
1 ek olivaolaj


Elkészítése:
A húst megszórtam sóval, reszelt citrommal, rozmaringgal, fokhagymával, és így állt a hűtőben másfél napot (mert nem értem rá megsütni).


Ma reggel alá öntöttem az olajat, és a bort, és fóliával lefedve beraktam a 130 fok körüli sütőbe 3 órára, de valamikor félúton átfordítottam, hogy a másik fele is ázzon a lében, amit kiadott magából. Amikor mennem kellett dolgozni, elzártam, de bent hagytam a sütőben. Ha hétvége lett volna, akkor ez a lépés kimarad. Este nagy lángon, fólia nélkül készre sütöttem, azaz mindkét oldalon engedtem megpirulni a sütőben, egy négybe vágott fej lilahagymával és egy fürtöcske paradicsommal együtt, kb 1 óra alatt, 220 fokon. Kivettem, és - a csontot kioperálva belőle - szeletekre vágtam. (Kíváncsi voltam, megmértem a csont súlyát: 12 dkg volt.)
A hús felét tudtuk megenni, szóval simán felszolgálnám 4 főre. A másik felét (ami nem pirult meg annyira) felszeletelve visszaraktam a tálba, pecsenyelébe, és most sülöget, holnap is ez lesz a kaja. Tényleg, megyek és dobok mellé hagymát is.
A köret citromos újhagymás rizs volt, rizottó-szerű. Majd holnap megírom azt is.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések