Bolti zsemlék

Ma utazunk. Jipiiii! Készítem a kajákat az útra, mert nem szoktunk a fapadoson venni (kapni meg pláne nem). 
Úgy gondoltam, megpróbálok bolti stílusú zsemléket készíteni, azokból jobb a szendvics, mint a lembasból.


Hozzávalók:


4 bögre fehérliszt
fél bögre kovász
2 ek tökmag
2 ek napraforgómag
2 ek sikér
1 csapott ek só
negyed kocka élesztő feloldva egy bögre vízben
csipet aszkorbinsav (C vitamin por)


Elkészítése:


Részemről gépben: hozzávalókat bezsuppoltam a gép táljába, elindítottam a keverést, és álldogáltam felette egy kicsit egy második bögre vízzel, figyelve, hogy mennyit vesz még fel, és utántöltögetve (olyan fél bögre volt még ami belement). Hagytam, hogy a gép kevergesse vagy negyed órát, amíg a tészta szép elasztikusnak nem látszott. Átraktam egy lefedhető kelesztő tálba, és békén hagytam vagy 4 órára, mialatt szépen duplájára nőtt. Lefekvés előtt nyolcba vágtam, és zsömléket formáztam belőle. Konyharuhával lefedve hagytam kelni reggelig, majd 30 perc alatt forró sütőben kisütöttem. Berakáskor spricceltem a sütőbe és a zsemlékre egy kevés vizet.


Szép lett. Különösen elsőre...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések