Biscotti

Szeretek karácsonyra házi készítésű, ehető dolgokat ajándékozni. Ahogy én látom, a legtöbb felnőtt ismerősöm, rokonom, barátom megveszi magának amit igazán akar, és egyébként is megtelt a háza cuccokkal. Ha valami olyat tudok adni, ami elfogy, akkor adtam ugyan, de nem terheltem azzal, hogy jó szívvel adott, de haszontalan ajándékot kerülgessen.
Persze kajával is megjárhatom, de ha már ajándékozni kell, én ezt választom.



Idén egyebek mellett kétféle biscottit sütöttem, és csomagoltam csinos pici zacskókba. L nagy bánatára, nekünk csak kóstolásnyi jutott belőlük, ezért ahogy lecsendesedtek az évvégi pörgős napok, és sikerült újratöltenem a mag és aszaltgyümölcs készleteimet, sütöttem magunknak is egy adagot. Jól jön kávéhoz, teához, forralt borhoz.

Hozzávalók:
150g liszt
fél kk sütőpor
1 nagy tojás
70g cukor
csipet só
60g mag
50g aszaltgyümölcs + 2-3- ek alkohol
esetleg vanília kivonat, reszelt narancshéj

Elkészítése:
Az aszalt gyümölcsöt vissza hidratálom egy kicsit, de természetesen nem vízben. A fekete cseresznyéhez portóit használtam (és diót), a kandírozott gyömbérhez vermuthot (és mandulát). Üvegtálban betettem a mikróba, és fél perc alatt felforraltam az alkoholt, majd hagytam kicsit állni benne, hogy felszívja, amíg a többi hozzávalót előkészítettem.
A tojást kikevertem a cukorral, amíg a cukor felolvad. 
Belekevertem a lisztet, sütőport és sót, majd kézzel a magot és az aszalt gyümölcsöt.
Lapos hengert formáztam belőle, és 30 perc alatt 160 fokon megsütöttem, majd hagytam kicsit kihűlni és kb 6-7mm es szeletekre vágtam (kicsit "sréhen", mert úgy jobban tetszik).
A szeleteket visszatettem a sütőbe 120 fokra, oldalanként kellett nekik kb 10 perc amíg ropogósak lettek.
A fekete cseresznyés diós a portóitól kicsit sötétebb lett, nekem kimondottan tetszett, hogy különbözően nézett ki a két adag, de ha valaki sápadtabban szereti, lehet vízzel visszapuhítani, vagy vermuthtal, vagy édes fehér borral.

A recept eredetije.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések