Majdnem pumpkin pie, csak sokkal jobb.

Sokáig nem szerettem a sütőtököt. Aztán volt egy macskánk, aki hangosan dorombolva ette a vékony sült szeleteket, így én is megkóstoltam, és persze ízlett. (Kinek mi a motiváció...) Aztán azt nem értettem, hogy mi lehet a jó abban, hogy az ember még megcukrozza és mindenfélét rak hozzá, hiszen a jól megsütött sütőtök magában is tökéletes.



Nem állítanám, hogy most már értem, de legalább van egy változat, amit ugyanannyira kedvelek, és nem simán sült zöldség, hanem édesség. 
Az úgy volt, hogy megsütöttem egy egész tököt, ami tekintve hogy ugyan már hárman vagyunk, de baby J. még csak két napja kezdett almapürét kóstolgatni; kicsit túlkapás volt. Mivel nem nagyon fogyott a tök magában, kerestem valami receptet, hogy mit kezdjek vele. A sima pumpkin pie recepteket kizártam, nekem az túl édes. Smittenkitchen tejfölös változata nyert, mert minden finomabb tejföllel. Egy egészen kicsit változtattam rajta, mivel a vanília eszenciám elfogyott, viszont nagyon szeretem citromosan a tejfölt.

Hozzávalók:
Sütőtök réteg:
1 és 3/4 bögre összetört sült sütőtök
1/2 bögre cukor
2 tojás
1 bögre tej
1/2 bögre tejszín
1/2 kk fűszer (én eddig egyszer fahéjjal és egyszer ezzel a keverékkel sütöttem, de az eredeti receptben fahéjjal, gyömbérrel és szegfűszeggel készül)
csipet só 
Tejfölös réteg:
1 nagyobb doboz tejföl (az enyém 330g-os volt, de lehet nagyobb is, ez a legjobb része a sütinek)
2 - 3 púpos ek porcukor
1/2 -1 citrom leve

Elkészítése:
A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
Összeturmixoltam a hozzávalókat és pici (125ml-es) sütésálló formákba öntöttem. 7 kis ramekin formám van, és az nem volt elég, úgyhogy a viszonylag sok maradékot valami nagyobb tálban sütöttem ki, és annak több idő is kellett.
30 percig sültek a kicsik, akkor már a beleszúrt tű tisztán jött ki, (a nagyobb tálat tovább kellett próbálgatni). 
A tejfölös réteget kóstolgatva összekevertem: nekem akkor ízlik, ha egyszerre édes és jó savanykás. Szétosztottam a tálacskákon, és visszaraktam a kikapcsolt sütőbe szilárdulni.
Mivel nincs benne ropogós keksz réteg, mi egy-két bolti amarettit törtünk össze hozzá.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések