Amerikai túrós palacsinta - cottage cheese pancakes

Itt vagyok.
Mióta nem jártam erre, megszülettett baby J, és szétszedtük majd összeraktuk a lakást. Ez idő alatt majdnem minden nap főztem is valamit, de fényképezni és irogatni nem volt időm.


Már nem emlékszem, hogy botlottam bele ebbe a Martha Stewart receptbe, de már sokszor készítettem, változtatás nélkül. Az egyetlen ami nem tetszik benne, hogy azt állítja, hogy ez egy hat fős adag... Mi ketten el tudjuk takarítani, különösebb felhajtás nélkül reggelire.

Hozzávalók:
6 nagyobb tojás
csipet borkősav
2 bögre túró
1/4 bögre cukor
2/3 bögre liszt
1/2 tk sütőpor
1/4 tk só
1/4 tk őrölt fahéj*

olaj a sütéshez
porcukor és citromlé a tálaláskor

Mivel van bögrés mérőkészletem, nem szoktam a mérleggel szórakozni, de majd legközelebb megmérem a hozzávalókat. 

*Nekünk a fahéj kicsit fura. L. azt mondta, hogy a fahéj miatt olyan érzése van, hogy epret kellene hozzá ennie. Ősszel. 
Szóval ha nincs kéznél eper, én lehet, hogy kihagynám a fahéjat, de reszelt citromhéj pl jó lenne bele, ha lenne kéznél kezeletlen...

Elkészítése:
A tojásfehérjét a borkősavval felvertem. Gőzöm sincs, hogy minek bele, és most nincs időm utánanézni, de van itthon ezért használom.
A többi hozzávalót és a tojássárgáját összekevertem, és a tojásfehérjét három kisebb adagban belekevertem, viszonylag vigyázva. De nem kell rástresszelni, a sütőpor úgyis felemeli.
Enyhén megolajozott serpenyőben, kisebb adagokban kisütöm.

Elvileg porcukor és citrom megy hozzá, és finom is úgy, de szintén bejött savanyú feketeszeder lekvárral (nekem) és golden syrup-pal (L.-nek).


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések