Lencsesaláta

A lencse nem számít valami felkapott, izgalmas alapanyagnak... Kb évente egyszer esszük, akkor is csak babonából. Nem igaz?
Pedig gyors, olcsó, egészséges, jól elkészítve még finom is. 


Ezt az elkészítési módot azért szeretem, mert a megfőtt lencsét még többféle irányba vihetem el. Magában így saláta, vagy simán köret, kevés tejfölös habarással főzelék (fasírttal), felhígítva és be-zöldségezve pedig leves.

Hozzávalók: kb 10 adag
fél kg hagyományos lencse
2 ek olaj vagy zsír
1 nagy fej hagyma
1 dl borecet
1-2 ek húslevespor vagy 1-2 húsleves kocka (vagy húsleves, ha van kéznél)
2-3 babérlevél

Elkészítése:
A zsiradékon megfonnyasztottam a felkarikázott hagymát. Közben forró vízzel leöntöttem a lencsét: nem szoktam áztatni, de 5 perc alatt is nagyot nő, ha forró vízben áll, és akár tekinthetjük alapos megmosásnak is.
A hagymát felöntöttem az ecettel, beleöntöttem a lencsét, a többi hozzávalót., és annyi vizet, hogy ellepje. Kis lángon főztem vagy egy órát, folyamatosan kóstolgatva és az elpárolgott vizet visszapótolva. 

Mostanában nagyon sokszor azt tapasztalom, hogy nem egy idő alatt főnek meg a szemek, babnál és csicseriborsónál is ugyanez a helyzet - gondolom a csomagolásnál összekevernek több évnyi  termést... Tulajdonképpen ehhez a kajához mindegy, mert a szétfőtt szemek sem esnek szét, és engem nem zavarnak a  kicsit keményebb szemek sem, de azért kár, hogy nem lehet jobb minőséget kapni.

Eddig köretnek ettük sült sertéshúshoz, és csak így magában, kevés kisütött kolbászkával, tejföllel. A maradékot pedig kisebb adagokban lefagyasztottam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések