Zöldbab saláta

Ez a saláta valamelyik Jamie Oliver szakácskönyvből származik, de mivel több éve másoltam ki egy füzetbe, fogalmam sincs, hogy melyikből. A honlapján fent van valami hasonló, vagy én készítem már máshogy, vagy ő.
Régebben gyakran készítettem, mert Angliában egész évben lehet kapni friss, egész zöldbabot. Persze ugyanolyan finom jó minőségű fagyasztott, felvágott babból, de valahogy ez megmaradt, hogy a hosszú szálakat jobban szeretem hozzá. Egyébként teljesen idióta ötlet pont erre figyelni, mert nem csak hogy macerásabb enni, de készítés/összekeverés közben úgyis összetörhet.



Hozzávalók:
kb fél kg zöldbab (a fagyasztott sokszor 450g)

2 ek fehérbor ecet
7 ek szűz olivaolaj
1 kis fokhagymagerezd összetörve
2 ek kapribogyó (fele összevágva, fele nem)
2-3 tk dijoni mustár
1-2 vékony újhagyma (fehér és zöld része is felkarikázva

Elkészítése:
Gyors és egyszerű, az babot enyhén sós vízben megfőztem, (én viszonylag ropogósabban szeretem, nem szétfőzve), az öntet hozzávalóit összekevertem és még langyosan beleforgattam a babot. Sót nem szoktam bele tenni, mert a kapribogyó sós, de meg kell kóstolni, és saját ízléshez igazítani, mint minden mást.
Szerintem hidegen finomabb, praktikus előre elkészíthető téli "saláta" több fogásos vendégséghez, vagy gyors köret egy szelet natúr húshoz, halhoz, tükörtojáshoz. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések