Sushi, avagy a Valentin nap, amikor majdnem megmérgeztem a férjemet

Szerintem egyébként nem az én hibám, nem használtam több wasabi-t, mint máskor szoktam, csak ez a márka erősebb volt.
Megmutatom hogy nézett ki, amikor feltálaltam:



Azt nem mutatom meg, hogy hogy nézett ki, miután szétszedtem, és megpróbáltam kikaparni belőle a wasabit...

Azért megettük, csípőssége ellenére nagyon finom volt. Az meg csak ráadás, hogy még két órával később is úgy éreztem, mintha az agyam közepéig tudnék levegőt venni... Ilyen náthás időben tiszta főnyeremény.
És legközelebb óvatosabb leszek a csípőssel.

Hozzávalók:
300g sushi rizs (viszonylag kerek szemű, és kicsit ragacsos amikor megfő)
500ml víz

2 ek cukor
6 ek rizs ecet
1 kk só

Elkészítése:
A rizst megmostam, és csak a vízben megfőztem (én egy lefedhető öntöttvas lábasban szeretek rizst főzni, amint felforr, el lehet zárni, és maradék hőben tökéletesen megfő a rizs - csak sima, a barna nem!) Nem szoktam megsózni a sushi rizst, mert az ember úgyis sós szójaszószba tunkolja a sushi-t.

A többi hozzávalót összekevertem, és mikróban kicsit meglangyosítottam, hogy feloldódjon a cukor.
Hozzákevertem a kihűlt rizshez, és megformáztam a sushikat: lett 4 nori lappal borított henger (kb 20-24 db maki) és 8 henger alakú (nigiri).

A maki tölteléke: wasabi, de nem vált be annyira uborka és kaliforniai paprika csíkok plusz újhagyma karikák, valamint wasabi, füstölt lazac*, uborka csíkok, pirított szezámmag, és újhagyma.

A nigirik pedig: szintén wasabi, füstölt lazac valamint frissen főtt rákfarok.

Mellé pácolt gyömbér és sötét szójaszósz (kevésbé sós, mint a világos).

*Azért használok füstölt lazacot, mert nem merek nyerset, legalábbis Magyarországon. Az étteremben megeszem, és mondjuk külföldön sok helyen szintén, de a halárusnál vett vagy bolti halat csak főzés után merem megenni.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések