Csokoládés gesztenyetorta

Egyébként megvagyunk, csak kicsit zajlik az élet. Meg téli fáradtság, meg utazás, meg ilyenek.
Ez egy múlt heti vendégeskedés egyik sütije volt, nagy kedvencem. Nincs benne liszt, nem mintha ez számítana, mivel van benne bolti gesztenyepüré, gondolom nem gluténmentes.
Az eredeti recept ismét Nigella, a How to be a domestic goddess-ből. Mivel az a recept nem cukrozott gesztenyepüréből indul ki, hanem cukormentesből, az egészet szoroztam - osztottam, hogy megfeleljen az én alapanyagomnak.


Hozzávalók: (6-8 főre)

250g mirelit gesztenyepüré (75%-os volt)
55g vaj
3 kisebb tojás
110g legalább 70% kakaótartalmú csoki
(mivel a gesztenyepürében eleve van rum (aroma) és cukor, azokat külön nem tettem bele)

Elkészítése:

A gesztenyepürét a puha vajjal homogénre kevertem, egyenként hozzáadtam a tojásokat, és közben kevergettem, majd a felolvasztott csokit is belekevertem.
Az egész masszát egy 20cm-es kerek szilikon tortaformába öntöttem, és 30 perc alatt 180 fokon megsütöttem. Nagyon sűrű, tömény, L szerint felnőtt desszert. Tejszínhabbal tökéletes.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések