Granola

Sokat nyomatják mostanában, hogy milyen fontos a reggeli. Sohasem tudtam rögtön ébredés után enni, ami már gyerekkoromban azt eredményezte, hogy iskolába érkezés után egyből megettem a magammal vitt kaját. Addigra éheztem meg...
Azóta sem vagyok sokkal szabályozottabb: ébredés után megiszom a tejeskávémat, de szilárdat enni csak 2-3 órával később sikerül. 
Ha nagyon muszáj valamit enni, mert utána sokáig nem lesz rá idő, akkor a kávéba (tejbe) szórható dolgok esetleg szóba jöhetnek. De sajnos a legtöbb bolti müzliben túl sok a cukor és a mindenféle műanyag.
Itt jön képbe a házilag összedobható granola, ami olyan mint a műzli, csak kicsit édesített és pirított...



Hozzávalók:*
4 bögre zabpehely (jobb a vastagabb, kevésbé pelyhesített változat)
2 bögre vegyes mag (diótól mandulán és tökmagon át akár szezámmagig)
1 kk só
max fél kk fűszer (fahéj pl, de ebben az adagban kardamon van, mert L szereti)
fél bögre olaj
fél bögre méz (vagy juharszirup, golden szirup, cukor)
1 bögre vegyes aszalt gyümölcs (fekete és arany mazsola, feketecseresznye, áfonya, összevágott szilva vagy sárgabarack)


Elkészítése:
A gyümölcs kivételével összekevertem minden hozzávalót egy tepsiben, és jól kiterítve 180 fokon elkezdtem sütni. 10-15 percenként kivettem és elkevertem, hogy egyenletesen piruljon. Nekem 40 perc kellett hozzá, hogy szépre - ropogósra süljön, de figyelgetni kell, főleg azért, mert a végén már nagyon hamar színesedik. Amikor kivettem, hozzákevertem az aszalt gyümölcsöket, és jól átkevertem. Érdemes még néhányszor átkeverni miközben hűl, mert egyébként összeállhat egy táblává. De akkor még mindig kimagyarázhatjuk, hogy  flapjack-et, vagy műzliszeletet akartunk készíteni. 

*Alapnak egy diákcsemege jellegű keveréket használtam, abban kesudiótól földimogyorón át 3 féle mazsoláig minden volt. Kiválogattam a gyümölcsöt belőle és tökmagot, valamint napraforgó magot kevertem hozzá, és a végén visszatettem a gyümölcs egy részét.
Az a jó a granolában, hogy igazán jól lehet vele kísérletezni, alakítgatni: nem szeretek valami magot, akkor kihagyom, pompás lett a dió, mandula vagy mogyoró termés, akkor azt használom. Van saját aszalt szilvám vagy cseresznyém, akkor az megy bele (az egyébként is inkább kandírozott mint aszalt) áfonya helyett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések