Túróval töltött zsemle

Amikor elfogy a zsemlemorzsám, a tecsóban szoktam zsemlét venni, hogy ledaráljam: pár darab puffancs morzsájával elvagyunk egy ideig. És szeretem, hogyha még viszonylag puhán darálom tönkreteszi a gépet nagy pelyhek lesznek, ami bizonyos kajákban jól néz ki. Szóval vettem zsemlét, többet mint amire a morzsához szükség volt, és nem ettem meg frissen, ezért megtöltöttem néhányat. Tizenévesen sokszor készítettem ilyet, ugyanis Anyu is hajlamos túl sok zsemlét venni, és ez egy nagyon jó módszer akár a már majdnem kőkeményre száradt zsemle feltámasztására.



Hozzávalók: 4 főre
4 db zsemle
150g túró
3 ek cukor 
2 nagy ek tejföl
1 kk vanília esszencia (ha van kéznél)
1 citrom héja
1 tojás
3 dl tej (ezek csak szikkadtak voltak - száraz sokkal többet is felvenne)
2 tojásfehérje (mert volt lefagyasztva - de elhagyható)
+1 ek cukor a fehérjéhez

Elkészítése:
A zsemlék kalapját levágtam, és alaposan kikapargattam a belsejüket. A zsemléket  és a kalapokat belemártottam a tejbe, amíg megnedvesedtek, de nem áztak szét teljesen, és egy sütésálló tálba állítottam.
A kikapart belsejét túrót, cukrot, tejfölt, tojást, vaníliát és citromhéjat összekevertem, és belekanalazgattam a zsemlék üregébe. 
Érdemes kóstolni a tölteléket. Én már tudom, hogy nekem ezek az arányok bejönnek, de ez nem lesz különösebben édes. Ha valaki először készíti, és (nem mer nyers tojást kóstolni) akkor keverje össze a többi hozzávalót, és azt kóstolja meg: száraz lesz, de az ízek saját ízlésre igazíthatóak.
Felvertem a tojásfehérjét cukorral, és a zsemlékre halmoztam, majd ráültettem a kalapokat. Ez is csak azért, mert már kellene felhasználnom lefagyasztott fehérjéket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések