Saag paneer / indiai spenótos házi sajt

Úgy vagyok az indiai kajákkal, hogy nagyon tudom kívánni őket, aztán ha ettem, akkor akár 1-2 hónapig nem kívánom megint. Fura módon a paneer (friss házi sajt) L nagy kedvence. Nem egy nagy felhajtás elkészíteni, - majd egyszer végigfotózom, - de most inkább a szószról akarok írni.

A saag paneer gyarkolatilag spenótszószos házisajt. Induljunk ki abból, hogy sajt van. Lehet talán pótolni mással is, de a legjobb a paneer, mert nem olvad el a szószban, és az íze viszonylag semleges, jól felveszi a fűszereket.



Hozzávalók: 2 főre
spenót vagy mángold: én most fagyasztott spenótpürét használtam, 330g volt lecsöpögtetve
2 ek olaj (vagy ghee - tiszított vaj, ha van kéznél)
1 kk köménymag
fél nagy hagyma felkockázva
újbegynyi gyömbér lereszelve
1 kis fokhagyma
csipet erőspaprika
1 lapos ek só
300g paneer
1 kk őrölt koriander
1 kk garam masala
3 ek sűrű tejszín
fél citrom leve

Elkészítése:
A felforrósított olajban 1 percig kevergettem a köménymagot, majd beleszórtam a hagymát és dinszteltem amíg egy kis színt kapott. Ezután ment bele a fokhagyma és a gyömbér és azokkal együtt is kevergettem még egy percet, belekevertem a koriandert, garam masalát, sót, erőspaprikát (nem kell sok, ez nem egy csípős kaja), és a spenótot. Tejszínnel higítottam és kapott egy kevés citromot is.
A paneer-t felkockáztam (kisebbre kellett volna) és belekevertem a szószba. Hagytam átmelegedni, de nem kevergettem nagyon.
Rizzsel ettük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések