Kukoricás gersli (saláta?)

Sok rizses kaját eszek, főleg, ha csak magamra főzök. Bár nagyon szeretem a rizst, kívánom a változatosságot is. A gersli / árpagyöngy érdekes, ruganyos állagú alternatíva, és saláta-szerű keverékekben is finom és jól néz ki.



Hozzávalók: 2 adag
120g gersli (1 csésze)
3 csésze leves
2 csésze főtt kukorica (vagy konzerv, mirelit)
fél ek olaj
3 szál újhagyma
marék sonkakocka
4 ek citromlé

Elkészítése:
A gerslit megfőztem a levesben, kb 20 perc volt. Már 2 csészétől viszonylag puha volt, és a főzés végén is ruganyos maradt. Még a gázon belekevertem a kukoricát. 
Az újhagyma fehér részét felkarikáztam, és az olajon megfonnyasztottam, majd szintén még a gázon belekevertem a sonka kockát és azt is átmelegítettem. Összekevertem a kukoricás gerslivel, beleszórta a felvágott újhagyma szárat, és egy kis citromot.
Az első adagot még melegen ettem, érződött benne a citrom, a második adag egy kicsit pihent a hűtőben, annak már semmi citromos íze sem volt, reszelt sajttal dobtam fel egy kicsit.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések