Krumplinudli

Gyerekkoromban ha átugrottam az unokatestvéreimhez, általában levágtam az utat azzal, hogy átmentem egy távoli rokon kertjén. A kert elhagyatottan állt, de a szilvafákat nem zavarta a pátyolgatás hiánya, teremtek szépen. Sajnos ez senkit sem érdekelt elégé hogy betakarítsa. (Biztos mert akkor még nem szabadott pálinkát főzni belőle.) Szóval ilyentájt szilvában tapicskolva tettem meg az utat. 
Azóta sem vagyok oda a szilváért. De már dolgozom rajta: a pálinka bejön. 



Mivel a szilvásgombóc is problémás volt, gyerekkoromban nagymamám készített nekem üres nudlikat a szilvásgombóc tésztájából. 
Szóval ez szilvásgombóc, kifordítva: nudli és szilvalekvár.

Hozzávalók: 2 főre
30 dkg főtt krumpli (régi krumpliból)
20 dkg kenyérliszt (finomliszt is ok lenne)
1 kk só
3 ek zsemlemorzsa
fél ek olaj

Elkészítése:
Az összetört krumplit, sót és lisztet összekevertem, amíg gyúrható tésztát nem kaptam. (A krumpli fajtájától, korától és víztartalmától függően nagyon különböző lehet a liszt mennyiség, amit felvesz a tészta.)
Amíg a tészta pihent, megpirítottam a zsemlemorzsát lassan egy kevés olajban.
Kevés pihentetés után ujjnyi vastag csíkokat sodortam a tésztából, és másfél centis darabokra vágtam. Forrásban lévő vízbe dobáltam őket, és kb 5 perc alatt megfőztem. Érdemes egyet elvágni, megkóstolni, hogy megfőtt-e.
A kész nudlikat pirított zsemlemorzsába forgattam. Lekvárral, vagy akár csak porcukorral is nagyon finom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések