Földimogyoró szószos tészta

A földimogyoró-szószos tészta receptje nagyon beindította az agyamat. Nem szoktam a földimogyoró krémet magában enni, de van egy üveggel a hűtőben, mivel sokféle (főleg indonéz) kajához és édességekhez használható.


Hozzávalók: 2 főre
1 csirke felsőcomb kicsontozva
1 ek olaj
só, bors
150 g japán hajdinatészta (soba)
ujjnyi gyömbér
1 nagy gerezd fokhagyma
2 közepes (nem kígyó) uborka
3 újhagyma
1 ek (fekete) szezámmag
szósz:
2 ek földimogyoró krém (a darabosat szeretem)
2 ek rizsecet
3 ek szezámagolaj
2 ek szójaszósz (csak sötét van itthon, a világos jobb lenne)
1 csipet cukor (nem szeretem édesen)
fél kk csili



Elkészítése:
Egy kevés olajon megpirítottam a reszelt gyömbért és az összetört fokhagymát, kicsit sötétebb zsemleszínre (még sohasem lett keserű, vagy mi az amivel fenyegetnek, ha megpirul), és félretettem. Ugyanabban a serpenyőben nagy lángon gyorsan megpirítottam a vékony szeletekre vágott, sózott - borsozott húst. 
A tésztát szós vízben megfőztem, hideg vízzel lehűtöttem, és egy kevés pirított szezámmag olajjal összeforgattam. Nincs sok ideje összeragadni, mert a szósz hamar kész.
A szósz hozzávalóit összekevertem egy tálban, és beleforgattam a hideg tésztát. Elég ragacsos lett.
Belekevertem a mandolinnal gyufaszálra vágott uborkát és a felkarikázott újhagymát, ráhalmoztam a húst, és megszórtam fekete szezámmaggal.
Friss, érdekes, gyorsan elfogyott.
Lehet, hogy a mogyorókrém nélkül is érdekes lenne kipróbálni, akkor még könnyebb lenne. De persze nem lenne földimogyoró szószos...



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések