Csirke teriyaki

Enyhén édes,  nagyon egyszerű, gyors, de fura hozzávalókat kívánó japán pác / öntet. Minden hozzávalóból csak egészen kevés kell, de a sake és a mirin is csak elég borsos áron kapható sajnos. Viszont lehet kapni teriyaki szószt, amiben fogalmam sincs, hogy mi van, de olcsóbb. Csak mondom. De ha az ember szereti a teriyaki készítési módot, minden mással is művelheti ugyanezt, elég hamar elpacsál egy kis üveges sake-t és egy mirint. A lazac például nagyon adja magát. 
De most csak egy olcsóbb csirke felsőcomb kapott teriyaki szerű kezelést. 




Hozzávalók 2 főre:
2 db kicsontozott csirke felsőcomb
2 ek sake
1 ek mirin
2 ek szójaszósz
1 kk cukor
1 szál újhagyma (kihagyható)


Elkészítése:
Egy serpenyőben pár pillanatra megmelegítettem a szósz hozzávalóit, hogy a cukor elolvadjon, majd kiöntöttem egy csészébe.
A felkockázott combot nagy lángon és egy egészen kevés olajon elkezdtem megpirítani, majd amikor már kis színt kapott, beleszórtam a felkarikázott újhagymát, ráöntöttem a szószt, és hagytam besűrűsödni. Itt kell vele egy kicsit vigyázni, mert hamar besűrűsödik, és elkezd odakapni, mert a mirin is ragad és a cukor is. 


A köret japán uborkasaláta és főtt rizs.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések