Citrom sorbet (vagy granita) - citromban tálalva

Ismét támad a kánikula, jöhetnek a fagyik, sorbetek, graniták. Az alábbi recept David Lebovitz könyvéből származik, a tálalási mód Angliában egymás után két étteremben is így jött szembe, úgyhogy biztosan ez a divat most. Magamat ismerve már megy ki a divatból, mire nekem feltűnik, de mivel még csak kétszer láttam így, nem volt ideje elcsépelődni - számomra.




Hozzávalók: (fél adagot készítettem az eredeti recepthez képest)
3 dl víz
10 dkg cukor
1 citrom (ha lehet, kezeletlen héjú)
1,25 dl citromlé (nekem 2 citrom kellett hozzá, David hármat írt)
és ha citromban akarjuk tálalni, akkor még 2-3 db citrom*


Elkészítése:
Fél dl vizet felmelegítettem, és felolvasztottam benne a cukrot. A citrom héját is belereszeltem, és hagytam kihűlni. Felöntöttem a maradék vízzel, és a kapott limonádét beraktam a fagyasztóba. Van ugyan egy fagyigép a konyhámban, de soha sincs annyi hely a mélyhűtőben, hogy be tudjam rakni a tartályát hűlni. Ezért azzal a módszerrel készült, hogy amikor megfagyott, megkapirgáltam egy villával, hogy szilánkos legyen. Aztán nekiestem a rúdmixerrel is, mert sorbetet akartam, nem granitát. De a rúdmixer nem bírta, ezért mégis granita lett. Ami egyébként jó, szerintem. Az íze ugyanaz, és én szeretem a nagyobb jégkristályokat is.


*A tálaláshoz használt citrom tetejét levágtam, és az aljából is egy kicsit, hogy meg tudjon állni magában, de ne lyukadjon ki. Késsel kicsit meglazítgattam, majd kézzel óvatosan belenyúlva kitépegettem a húst. (grrrr) Amikor a sorbet / granita elkészült, belekanalazgattam a citromba, kicsit púposan, hogy ne lehessen rendesen becsukni a tetejével, hanem kikandikáljon a töltelék. Tálalásig visszaraktam a hűtőbe.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések