Áfonyás amerikai palacsinta

Nyár végén, ha az ember Erdélyben jár, az út mentén olcsón vehet áfonyát vödörszámra a szorgos cigánygyerekektől. Persze az olcsó relatív, de aki szedett már áfonyát a bokáig érő bokrokban bóklászva, tudja, hogy elég sokat megér az, ha nem nekünk kell megtölteni a bödönt. Ez az áfonya nem Erdélyből van :) És csak egy kis dobozzal vettem, ezért nem lekvár, vagy likőr készült belőle, hanem amerikai palacsinta. 
Az amerikai palacsinta sokféle lehet: vagy tojásból van benne sok, vagy lisztből. Ez most egy lisztesebb változat, az inspiráció ez a recept volt.



Hozzávalók: 1-2 főre
55g liszt
csipet só
1 lapos ek sütőpor
1 púpos ek cukor
1- 1.3 dl tej (amennyit "felvesz")
1 citrom (leve és héja)
1 kisebb tojás
2 ek olvasztott vaj 
75g áfonya (1 csésze)
1 ek vaj és fél ek olaj a sütéshez




Elkészítése:
Mikróban pár másodperc alatt megolvasztottam a vajat, hozzáöntöttem a tejből 1 decit, belekevertem a tejet és a citromlevet. (A citrom kicsapja a tejet, de az nem baj.) Külön tálban összekevertem a száraz anyagokat, beleöntöttem a folyékony hozzávalókat, és elkevertem.
A tojás méretétől és a citrom levének mennyiségétől függően a keverék sűrűbb lehet az ideálisnál: tejjel lehet korrigálni, amíg sűrűn folyó állaga nem lesz.
Rögtön elkezd reagálni benne a sütőpor, úgyhogy lehet is sütni. Vajat olvasztottam az edényben, és mellé löttyintettem egy kis olajat, hogy ne barnuljon olyan gyorsan, majd kisebb, 12-13 cm átmérőjű palacsintákat sütöttem, egészen kis lángon, félidőben átfordítva, 6 db lett.
Autentikusan juharsziruppal illik fogyasztani, de mézzel is lecsúszik.

És amikor elkészül, az ember leül a képernyő elé, és megnéz egy részt a Gilmore lányokból, (Szívek szállodája?  - ki adott ilyen iszonyú nyálas magyar címet ennek a sorozatnak?!) és tele szájjal mosolyog, amikor valaki áfonyás palacsintát rendel. Fiúknak nem kötelező.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések