Japán uborkasaláta

Legalábbis szerintem. Japánban sem jártam még, és japán kajáldában sem annyira sokszor, de legutóbb valami hasonlót kaptunk salátaként (kimchivel együtt, ami még annyira sem japán, mint az én képzeletbeli uborkasalátám - de legalább finom).




Hozzávalók: 1 főre
3 szem közepes hagyományos (kovászolni való) uborka
2 kk szójaszósz
2 kk rizsbor ecet
1 kk pirított szezámmag olaj
1/2 - 1 kk őrölt pirospaprika (a kimchihez való csípős - pelyhes jól néz ki hozzá)
1/2 - 1 kk pirított szezámmag


Elkészítése:
Az uborkából csíkokat vágtam zöldségpucolóval (a közepét a magokkal és az eső szeletet, ami csupa héj, kidobtam). Kicsit macerás, és lehetne sima kerek szeletekre vágni, főleg ha kicsi az uborka, és nem csupa mag, de valahogy a szalagok jobban néznek ki ehhez.
Száraz serpenyőben megpirítottam a szezámmagot.
Összekevertem a szójaszószt, ecetet és olajat, és az uborkaszalagokat megforgattam benne, megszórtam a csilipehely és a szezámmag nagy részével. Hagytam állni egy keveset, aztán tálaláskor megszórtam a maradék csilivel és szezámmaggal.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések