Zabpelyhes aszalt feketecseresznyés süti

Már emlegettem a feketecseresznyét pár napja. Mostanra már letermett, és a fa legmagasabb külső ágai kivételével betakarítottuk a nagy részét. 




Készültek belőle: sütemények, zselék, aszalt gyümölcs, és a pálinka is jó úton halad. A legutolsó leszedett adagból  aszalt fekete cseresznyét készítettünk. Ez egy nagyon ragacsos, de nem annyira édes valami, én sokkal jobban szeretem, mint a mazsolát. Talán mert macerásabb hozzájutni. Viszonylag kevés olyan sütit  eszem, aminek a kalória tartalmát előre ledolgozom fáramászással...



A recept eredetije a smitten kitchen-ből származik, csak kicsit változtattam rajta.


Hozzávalók: (45 db)
115g vaj
125g muscovado cukor
1 tojás
fél kk vanília kivonat
95g finomliszt
fél kk szódabikarbóna
fél kk kínai 5 fűszer keverék
csipet só
120g zabpehely
120g aszalt feketecseresznye
65g dió




Elkészítése:
A vajat kikevertem a cukorral (ahogy lehet, igazi puha barnacukorban mindig maradnak kis cukor pöttyök, ha nincs benne csomósodásgátló), aztán belekevertem a tojást. A szárazanyagokat is összeforgattam, hogy mindenhova jusson fűszer és szódabikarbóna, aztán az egészet belekevertem a vajas keverékbe. A tésztát beraktam hűlni a hűtőbe pár órára, mert az eredeti recept az mondja, hogy ducibb és ragacsosabb lesz, ha hidegből indul a sütés.



A hűtőben teljesen megkeményedett, aztán kivéve kisebb diónyi golyókat formáztam belőle, és 10-12 perc alatt, 170 fokon kisütöttem. Addig kell sütni, hogy a süti széle már elkezdjen színesedni.
A felét kisütöttem, a másik fele a mélyhűtőbe került, hirtelen vendégfogadó süteménynek. Nekem egészen kicsit túl édes, de így a savanyú cseresznyével nagyon finom (édes mazsolával nekem sok lenne), de persze édesség, szóval miért is ne lenne édes. A kóstolók 75%-a szerint egyébként tökéletes... 
És persze én is addig ettem, amíg volt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések