Variációk egy témára

Még mindig nem tudok tökéletes falafelt sütni (és napra pontosan 4 hetem van, hogy megtanuljak), de most egy kicsit elegem van belőle, és más receptekkel játszom.
Szeretnék jó házi májkrémet készíteni. Tudom, hogy a net tele van receptekkel, de a legtöbb azt mondja, hogy ez az alap, és cifrázd ízlésed szerint. 
Pontosan ezt szeretném megtalálni: az én ízlésem szerinti keveréket. 
Múlt hétvégén vettünk egy kis csirkemájat, és különböző fűszerezésekkel játszottam. Mind finom volt, elég töményen májas, mert csak egy kis pirított lilahagymával és vajjal hígítottam, de egyik sem volt az a sírva fakadok az örömtől, ahogy belekóstolok.




Az alaprecept a következő volt:
300g csirkemáj
1 nagy fej lilahagyma
60g vaj


Elkészítése:
A szálaktól megtisztított és felkockázott májat egy kevés vajon, nagyobb lángon gyorsan megpirítottam, éppen csak hogy elveszítse a színét kívülről.
A félholdakra vágott hagymát is vajon, pirítottam, amíg finom édesre nem sült (ez szigorúan kislángon). Majd az egészet összeturmixoltam, sóval borssal fűszereztem, három adagra osztottam, és összekeverte az extra hozzávalókkal. Kis csészékbe osztottam, és vajjal fedtem be a tetejét. Vagy fedtem volna, ha rajtamaradt volna, de mivel túltömtem a csészéket, nem lehetett szépen befedni. 


Az extrák pedig:
1; 2 ek metaxa és 2 kk kakukkfű (friss)
2; 2 ek tejszín és 2 kk majoránna (szárított)
3; 2 ek portói és 2 kk rozmaring (friss)


Találtam olyan recepteket, ahol főtt tojással lágyítják a keveréket, az kap majd még egy esélyt, és amire még nagyon kíváncsi vagyok, az a pástétomszerű, rusztikusabb, hússal kevert változat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések