Újra banán fagyi

Tovább folytattam a fagylaltos kísérletezést a múlt heti adagok után, az ötlet és  receptek egy része továbbra is a theKitchn oldalról származnak.


Az alapállás: érett banánt felkarikázva lefagyasztottam, és fagyottan összeturmixoltam különféle ízesítő anyagokkal.



Feketecseresznyés:
220g fagyasztott banán (2 közepes)
110g feketecseresznye lekvár, (házi, de 50%-os cukor tartalommal)

Nutellás:
220g fagyasztott banán (2 közepes)
110g nutella (4-5 ek)


Fahéjas - sűrített tejes:
220g fagyasztott banán (2 közepes)
60 g (3 ek)  cukros sűrített tej (nekem ilyen van, de más is jó)
1 csapott kk őrölt fahéj


Ítélet: mind nagyon ízlett. Természetesen fagyottan nem annyira krémes, mint egy adalékos ipari, vagy egy tejszínes - tojásos főzött, de nekem nagyon bevált. 
A lekváros a legkrémesebb, talán az nem tud annyira szilárdra fagyni,  legközelebb a savanyú, 80%-os gyömölcstartalmú feketeszeder lekvárommal próbálom ki. 
A nutellás finom, nekem éppen elég nutella ízű (de én nem szeretem a nutellát üresen enni, nekem az túl tömény). Ezt megint nehéz volt elkeverni, mint legutóbb a mézet, mert rádermedt kicsit a fagyott banándarabokra, meg a mixerre, de kimondottan jópofa, hogy tömény nutella darabkákat talál az ember a fagyiban.
A fahéjasra pedig esetleg más fűszerből is kiváncsi vagyok, mondjuk kicsit édesnek találtam azt is, legközelebb abba is kevesebb sűrített tej kell.
Adagonként kb 5-6 gombóc fagyi jön ki belőle.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések