Spárgás - zöldborsós rizottó

Tizenéves koromban ilyentájt hagyományos hétvégi programunk volt a zöldborsó feldolgozás. Szedés, pucolás, blansirozás, lefagyasztás. Nem volt rossz, mert nagy társaságban csináltuk, jó hangulatban, pörgősen. Iszonyatos adagokat kajáltunk meg frissen kibontva...
Aztán ez a feldolgozósdi kiment a divatból, talán mivel már lehett zsenge mirelit zöldborsót kapni a boltokban is. Meg mert a telken mindig ellopták a termést. Sok év után újra ültettek a szüleim, és tegnap én hoztam magammal egy keveset, hogy készítsek valami frisset belőle magunknak.



Folytattuk a hagyományokat: bontás közben megettük a legzsengébbeket, de azért marad egy - két kísérletre való.

A spárga szezonról nagyjából lemaradtam, bár vendégségben kaptunk levest, de én még nem főztem. Ez orvosolandó vettem egy csomagocskát, és mivel úgy hallottam, hogy pont mint a borsóban, a spárgában is a cukrok betakarítás után gyorsan keményítővé alakulnak, hamar igyekszem is felhasználni mindkettőt.


Hozzávalók: 2 főre
1 ek olaj
3 ek vaj
1 közepes hagyma
4-5 bacon csík
150g megtisztított spárga (250g volt mielőtt levágtam a fás szárát)
140g rizs (mert csak annyi arborio volt itthon, de 200g is ok lenne)
150g friss zöldborsó
1 dl fehérbor
5 dl húsleves + 2 dl víz a spárga főzővizéből
só, bors (ha szükséges)
kis csokor petrezselyem
parmezán

Elkészítése:
A hagymát apró kockákra vágtam, és 1 ek olaj és 1 ek vaj keverékén megdinszteltem. A bacont csíkocskákra vágtam, és azt is belekevertem, hogy megpiruljon, majd beleöntöttem a borsót és a bort. Amikor felvette a folyadékot, elkezdtem decinként önteni bele a levest. 
Közben felvágtam a spárgát, és megfőztem a szárát 4 percig, a hegyét 2 percig. Gondolom simán bele lehetett volna keverni a rizottóba, de nem akartam összetörni kevergetés közben, ezért külön főztem, és a végén kevertem bele. 



Kb 10 perc kevergetés után belekevertem a borsót, és az apróra vágott petrezselyemet. 
Amikor megfőtt a spárga, a nagyon enyhén sós főzővizet is belekevertem a rizottóba, de ez ugyanúgy mint a külön főzés, elhagyható. Én tudtam, hogy csak a húsleves kevés folyadék lesz, ezért felveszi a főzővizet is. 
Mire elfogyott a leves, megfőtt a rizs, még egy kicsit borsoztam, (más fűszerezés általában nem kell, de ez a levestől függ), és belekevertem a megfőtt spárgát, és még 2 ek vajat. 
Parmezán forgácsokkal és hideg fehérborral fogyaszottuk.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések