Paradicsomos tésztasaláta (vagy paradicsomsaláta tésztával)

Nem szeretem a "hagyományos" tésztasalátákat: talán a majonéz miatt, vagy azért, mert a tészta gyakran szétázik bennük. Ugyanakkor ilyen melegben jólesik valami tisztességes hideg kaját enni, a sok hideg leves és fagyi mellett. Persze egy paradicsomos bruschetta vagy egy igazi retro vajas paradicsomos szendvics is ugyanolyan jól megtenné, de most ez volt a menü.




Hozzávalók: 2 főre
200g tészta, most teljes kiőrlésű lisztből*
3 közepes szem paradicsom
1 ek szűz olivaolaj
1 ek balzsamecet
1-2 szál bazsalikom
só, frissen őrölt bors


Elkészítése:
A tésztát sós vízben megfőztem (max al dentére szabad, de talán még annyira sem kell, mert még kap nedvességet a salátából), és közben felaprítottam a paradicsomokat, és összekevertem az olajjal és az ecettel. Kicsit sóztam, borsoztam, és megszórtam a felvágott bazsalikommal. A tésztát hideg vízben lehűtöttem, és összekevertem a paradicsom salátával.
Ugyanezt a nagyon egyszerű paradicsomot esszük fokhagymás - olivaolajos pirítóssal (bruschetta al pomodoro) vagy keverjük tonhal konzervvel is.


*egyrészt ez volt kéznél, másrészt szerintem a barna tészta jobban megtartja a haraphatóságát akkor is, ha megázik

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések